Kapitola 3 – Thořino muzeum

Po příletu na novou planetu se pokochejte nádhernou scenérií – jedná se o jednu z nejhezčích obrazovek ve hře. Až se dostatečně vynadíváte, vstupte dovnitř.

Celé muzeum je prázdné, promluvit si můžete promluvit pouze s hologramem ředitele muzea.
V ten okamžik se za vámi zamknou dveře, takže jste zde uvězněni. Nastal tedy čas na průzkum muzea. V místnosti se sochou si pořádně prohlídněte tlačítko na zemi, které ovládá sochu.
Čas na jeho použití ale ještě nenastal, takže upřete pozornost na rámy u vstupů do jednotlivých chodeb.

Jedná se vlastně o teleporty, které Perryho přenesou pouze mezi jednotlivými sály z expozicemi. Jenže Perry se potřebuje dostat z muzea pryč a proto musí najít nějaký způsob jak je vypnout. Vstupte do dveří vpravo a vyslechněte si výklad. Pokud byste ho potřebovali slyšet znovu stačí v kterékoli místnosti kliknout na rotující kolečka na podlaze. Prohlédněte si bojového robota Perikon 3000 a zapamatujte si jeho číslo. To následně vložte do robotího seznamu v inventáři – v mém případě to bylo 558025, snad se to v české verzi nezměnilo.

Dozvíte se, že tento typ robota lze ovládat dálkovým ovládáním na frekvenci 849.109. Toto číslo vložte do dálkového ovládání a voilá – obří robot je nyní kompletně pod vaší kontrolou. Zkuste ho poslat na exponát uprostřed místnosti – bohužel nemá dostatek síly na to aby rozbil ochraný štít. Vraťte se tedy k soše a pošlete robota doprostřed místnosti, tak aby měl pořádný rozeběh. Nyní se vraťte a zkuste ho znovu poslat proti vitríně. Seberte ze země meč, spusťte sochu do země a vložte jí ho do rukou. Pohlédněte ke stropu na 4 planety.

Vstupte do prostředních dveří, proběhněte chodbou a uvidíte ty samé planety, které aktivoval dagorský meč. Klikněte na ně dvakrát a teleporty ve dveřích se konečně vypnou.

Prohlédněte si nově otevřenou místnost s obřím robotem vpravo. Poté se vraťte do chodby, kudy jste přišli a sesbírejte tyč, lampu a jakýsi držák. Jděte do místnosti, kde jste si ochočili robota a z pistole vpravo seberte laserový zaměřovač. Všechny věci si hned v inventáři prohlédněte. Pokračujte dále, dostanete se do skladiště. V jedné z krabic naleznete antigravitační zvedák a u oken vzadu modrý střep.

Pokračujte dále do věže, kde si pořádně prohlédněte vše co jde – pod vodou je ukrytý raketoplán, kterým by mohl Perry utéct. Momentálně zde ale nemůžete nic dělat, takže se vraťte až do místnosti se sochou a vstupte do posledních dveří – do těch vlevo. Pomocí zvedáku seberte hrací kameny Ilochimské hry a z informačního panelu si přečtěte pravidla.

Jděte k obrovskému robotovi a přivolejte si svojí menší verzi. Vstupte do teleportu a přesuňte se o patro dolu. Pošlete robota na schody u vchodu vlevo a sami vejděte do dveří vpravo, které se díky tomu otevřou.

Podívejte se na kola ovládající vodní pumpu – nastavte kola na (zleva) vodorvně, svisle, vodorovně. Nyní běžte do místnosti s hvězdnou mapou, kde jste dříve zaslechli Mondřin křik a přehoďte páku. Tím napustíte vodu u robota. Běžte k němu a na vodu použijte díly z Ilochimské hry. Cílem je nastavit všechny dílky tak jak vidíte na našem obrázku. Pokud s tím máte problémy podívejte se na video…

Po animaci se teleportujte o patro níž a seberte jeden z dílků sládačky. Nyní se vraťte do místnosti kde se původně nacházela skládačka a tímto dílkem zablokujte projektor, držící kost Ilochima, ve vodorovné poloze. Samozřejmě kost seberte! Zpátky dolů k rozbitému robotovy a vstupte do dveří vlevo. S termálními brýlemi na nose vstupte do tmavé chodby až k další Ilochimské hádance.

V inventáři skombinujte laser s modrým střepem a použijte ho na písmena na zdi. S pomocí deníčku od Mondry osvětlete písmena YLOHIM, tak jak vidíte na obrázku. Vstupte do vysílače. Seberte odznak Tu-Ra-Cel a podivný kovový předmět co leží před monitory, spustí se rozhovor s Bullym.

Vyjděte dveřmi vpravo, objevíte se opět u robota. Proběhněte až do věže zatopené vodou, která se mezitím vypustila. Sjeďte výtahem dolů, za Perrym se zavřou dveře.

Zatáhněte za páku uprostřed místnosti a poté otevřte dveře tím podivným objektem připomínajícím pero. Ve skutečnosti se jedná o pozitronický klíč, který může být naprogramován na jakýkoli zámek. Běžte do místnosti kde se nastavují pumpy a levé kolo nastavte svisle a zbylé dvě horizontálně. Vraťte se zpátky k pumpě, přehoďte páku opět nahoru a navždy opusťte toto prokleté muzeum.